nienkespronk.reismee.nl

Laatste werkweek

Mijn laatste werkweek in het ziekenhuis zit er al op. Maandag en dinsdag ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan: NSK. Dit is een privé ziekenhuis en heeft de boel ook wat beter voor mekaar. Het lab zag er op het eerste gezicht super modern uit, maar later bleek dat een deel van de apparaten niet of maar deels gebruikt worden of in storing zijn. Maar wat een groot verschil met Kaloleni, waar ik hiervoor was geweest. In het NSK heb ik vooral meegekeken en hier en daar zelf wat kunnen doen. Leuk om nog wat anders te zien en fijn dat er ook ziekenhuizen zijn die wel met de tijd mee kunnen komen. Het personeel is ook goed opgeleid, beter dan ik had verwacht. En hier deden ze wel aan inwerken, dus voor mijn idee heb ik hier in 2 dagen evenveel gezien als in 2 weken bij het andere ziekenhuis. Het meisje die mij veel meenam was ook nieuwsgierig naar Nederland. Ze wilde weten of er ook wilde dieren zijn in Nederland, maar ik zei dat we vooral veel koeien hebben. Ze dacht dat we daarmee knuffelden.. Tussendoor hebben ze op het lab ook weleens niks te doen en zitten ze filmpjes te kijken of spelletjes te doen op hun telefoon. Kun je je in Nederland niet voorstellen.


Woensdag ging ik voor de laatste keer naar het Kaloleni ziekenhuis. Wat een verrassing dat daar ineens een Nederlands meisje was die voor een dagje kwam meekijken. Zij zit in een gastgezin en had al voor een paar weken geen Nederlander gezien, dus ook leuk voor haar. Toen kon ik eindelijk de rondleiding krijgen waar ik al 2 weken op zat te wachten. Zij had deze wel gekregen, dus nu kon ze mij mooi meenemen. We zijn overal geweest en je kunt zo binnenstappen met een witte jas aan. Ook als er gesprekken of kleine ingrepen zijn bij patiënten, helemaal prima. Dus een echo kunnen meekijken en langs de vrouwenafdeling waar vrouwen bezig zijn te bevallen. Wat een ellende als je daar zou liggen. Ook hoor je tussendoor gegil van kinderen die een vaccinatie krijgen of bloed moeten prikken.

Ze vonden het jammer dat ik weer wegging en wilden nog foto’s maken. En de stroopwafels die ik had meegenomen bevielen goed. Nu gauw wat spullen inpakken, want morgen weer vroeg op; 3 dagen safari in het vooruitzicht!

Kwa heri, Nienke

Reacties

Reacties

Ma

Hi, Nienke! Toch nog een hele andere indruk gekregen van een ziekenhuis, meer zoals het hoort te zijn. Nu nog monteurs die kant op sturen....
Veel koeien in Nederland? Tegenwoordig meer wilde dieren; de wolf....
En op safari meehelpen met dieren slachten voor het eten? Kijk maar uit met wildplukken.

Fenlyne

Leuk om weer een verslagje van je te lezen. Wat fijn dat het NSK ziekenhuis betere voorzieningen heeft en dat je daar een paar dagen kon meekijken. De werkweken zitten er dus al weer op, nu lekker vakantie vieren samen met je zusje, geniet ervan! Nog één weekje dan weer lekker terug naar Oldebroek.

Esther

Nienke,
Ook al ben je alweer veilig thuis ik heb je berichtjes net nog gelezen. Wat een belevenissen en herinneringen heb je in zo’n korte tijd erbij gekregen.
Mooi dat je toch nog een ander beeld hebt gekregen van de situatie daar. Ook hier zijn dingen niet altijd voor elkaar ?.
En de afsluiting van je periode (Zanzibar) is natuurlijk ook geweldig om mee te maken.
En nu de wereld in de labs ontdekken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!