nienkespronk.reismee.nl

Arusha city tour

Zondagavond ben ik aangekomen in het vrijwilligershuis. Het is er heel gezellig met 10 Nederlandse meiden en een Australische jongen. Ik heb (tot nu toe) zelfs een kamer voor mij alleen, waar ik niet op gerekend had. En zelfs de douche heeft soms warm water!

Vandaag heeft Sia, de ‘moeder’ van alle vrijwilligers mij en een ander meisje meegenomen op tour door de stad Arusha. Dit was wel even wat anders dan het rustige Oldebroek.

We begonnen bij het Cultural Heritage Museum waar allemaal beeldjes, schilderijen, sieraden en andere handgemaakte dingen lagen. Ook zijn we in het bijbehorende Art Museum geweest waar 6 verdiepingen aan schilderijen en beelden stonden. Hier zou je wel uren kunnen lopen, want het is dan ook het grootste museum van Afrika.

Hierna gingen we naar de grote supermarkt waar de vrijwilligers hun (westerse) boodschappen kunnen doen. Aan de overkant lag één van de grote markten waar lokale mensen hun eten kopen en verkopen. Dit is echt met niets uit Nederland te vergelijken; het is mega druk, overal wordt je aangesproken en bekeken, overal waar je kijkt ligt eten en niet altijd even schoon (rauw vlees in de zon met vliegen, nee dankje) en je mag wel goede schoenen meenemen voor alle kuilen en gaten. Je merkt ook dat mensen hopen dat je geld uitgeeft, of dat nou met het kopen van eten is of met een oneerlijk verkooptrucje waarbij ze een poos achter je aan blijven lopen. Hier zou ik dan ook niet graag in mijn eentje naartoe gaan.

We hebben geluncht bij een wat beter restaurantje waar het eten gelukkig wel schoon wordt klaargemaakt. Hier heeft ook iemand een simkaartje voor ons geregeld wat nog een heel gedoe was.

Als laatst gingen we naar de maasai markt waar allerlei souveniertjes te koop zijn. Ook hier wil iedereen je maar al te graag in hun winkeltje (meer een volgepropt hokje) hebben.

Veel gezien, vooral heel veel mensen, maar ook een leuke eerste dag om te zien waar ik de komende weken zal zijn. Gelukkig is het bij het huis wel rustig, dus kun je daar bijkomen van de drukte.

Baadaye!

Nienke

Reacties

Reacties

Debora

Heel veel plezier Nienke, leuk om zo met je mee te kunnen lezen. Maak er een onvergetelijke reis van.

Esther

Leuk Nienke, ik reismetjemee ?.
Mooi dat je dit doet!

Henri

Leuk Nienke, we zijn benieuwd naar je ervaringen.

Marieke

Leuk Nienke, om hier je verhalen te lezen!
Zet hem op daar.. Super stoer van je :)

Alice

Super leuk om zo 'mee' te reizen Nienke. Wat zul je veel zien en mee maken de komende tijd!! Een mooie ervaring! Toi toi toi!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!